pondělí 6. března 2017

deník jedné maturantky (4. díl): Scio testy - moje příprava a zkušenosti

Scio testy jsou v dnešní době dosti využívanou variantou přijímaček na hromadu fakult v ČR. Myslím si o tom své, podle mě je to hlavně veliký byznys a tahání peněz z lidí, ale ok:D I přesto se určitě řada z vás na tyhle testy chystá a třeba vám pár mých postřehů pomůže.

Koncem loňského roku jsme si ve škole všichni měli možnost cvičně zkusit okleštěnou verzi testu Obecné studijní předpoklady od společnosti Scio. Nijak jsme se na ně nepřipravovali a vyšel mi docela haluzácký percentil kolem 82 %.
Postupně jsem si začínala zjišťovat podmínky přijetí na různé fakulty, které mě zajímaly. Na jedné z nich by mi mohly být odpuštěny přijímačky po dosažení percentilu 85 % + mít dobré známky z daných předmětů. Tak jsem si řekla, proč ne, zkusím to.

V této době mám za sebou 2 termíny OSP - únorový a březnový. Napoprvé mi to uteklo o 1,5 procenta a teď to vypadá velmi podobně (definitivně budu vědět až během týdne). Každopádně se nejspíš chystám i na dubnový termín, a proto bych se ráda věnovala nějaké té přípravě.

V prvé řadě můžu rozhodně doporučit stránku www.oscio.cz, kde najdete hromadu ukázkových úloh (z různých předmětů). Samozřejmě to není nic ofiko, ale tyhle typy úloh se tam opravdu vyskytují. Já jsem si před prvním termínem poctivě projela všechny příklady ze všech čtyř oddílů:D


Dále se dá najít spousta starších testů na ulož.to, můžete si to pak zkoušet i na čas atd. Přece jenom při samotné zkoušce je to dost stresující, obzvlášť v prvním oddíle, na který je jen 20 minut. 
Hlavně se nehroutit při počátečních neúspěších, fakt se to dá natrénovat a musíte jenom pochopit, jak ty jednotlivé úlohy řešit. Ono je to pak všechno na stejný brdo:)
Pak taky můžete využít různých kurzů a publikací přímo od Scia, ale tohle jsem zamítla hned na začátku. Už z principu jim prostě nehodlám cpát víc peněz, než za samotnou zkoušku. 

Ze samotného průběhu obou zkoušek mám vcelku pozitivní zkušenost. Všechna ta přehnaná opatrnost a kontrola má asi svůj význam, ale někdy je to fakt až vtipný. Třeba když před zkouškou přijde do třídy kluk a fotí vás kvůli dohledatelnosti, že jste tam opravdu byli vy:D Nejvíc mi ale vadí, že během těch dvou hodin nemůžete jít ani na záchod. Teda, můžete, ale s doprovodem, a navíc se připravujete o čas. Toliko k mým zkušenostem, snad jsem někomu aspoň trochu pomohla.

Osobně mám největší problém s verbálním oddílem a občas mi fakt nejdou úlohy typu "zebra". 
A jak jste na tom vy? Vyhovuje vám tenhle způsob přijímaček? Jak se vám samotné testy daří?

1. díl - trable se seznamem knih a přihláška
2. díl - stužkovací ples
3. díl - zpracovávat témata? a roztomilé lepíky k ničemu

2 komentáře:

  1. Díky za tipy.
    Ještě bych jeden doplnil - Lepší než na ulozto je jít přímo na stránky Scio, od letoška tam zveřejňují všechny zadání testů zhruba 10 dní po termínu zkoušky, takže je jich tam celkem dost. A každý si to může zdarma vyzkoušet. https://www.scio.cz/nsz/osp.asp

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář:)